100 framgångar visas upp i 100-dagarskampanj

Kristdemokraterna har barn och unga i fokus.

Stockholm den 1 januari 2014

De första 100 dagarna av supervalåret 2014 presenterar Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting 100 områden där Kristdemokraterna har gjort skillnad under sin tid vid makten. Kampanjsajten ”Kristdemokraterna gör skillnad” kommer från och med nyårsdagen att berätta om en reform per dag från regeringen eller landstinget på sjukvårds-, folkhälso- eller trafikområdet.

Stig Nyman (KD)– Med tanke på vårt valresultat har Kristdemokraterna haft stor påverkan som berör människors vardag. När valåret är här kan vi se att en stor del av våra vallöften är uppfyllda, samtidigt som vi har genomfört stora reformer på de områden som vi har ansvar för. Självklart vill vi berätta om dem så att väljarna har en chans att göra ett informerat val, säger Stig Nyman (KD), landstingsråd och gruppledare i Stockholms läns landsting.

Exempel på reformer som kommer att presenteras på sajten är att Stockhols tunnelbana blir först i världen med alkolås, att pendelbåtslinjen Sjövägen har blivit permanent, 400 nya vårdplatser i Stockholms län, en satsning på geriatrisk psykiatri, en etisk plattform för sjukvården i hela landet och vård för papperslösa.

– Inom vården anses Göran Hägglund vara den bästa socialminister som Sverige har haft. I medierna får positiva nyheter som nya reformer och beslut dock långt ifrån alltid något stort utrymme. Kristdemokraterna är ett idéburet parti med goda förhandlare, vilket bidrar till att vi får igenom vår politik och kan förbättra vardagen för människor, säger Stig Nyman.

Webbplatsen Kristdemokraterna gör skillnad:

För mer information:
Simon Olsson

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde