100 framgångar visas upp i 100-dagarskampanj

Kristdemokraterna har barn och unga i fokus.

Stockholm den 1 januari 2014

De första 100 dagarna av supervalåret 2014 presenterar Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting 100 områden där Kristdemokraterna har gjort skillnad under sin tid vid makten. Kampanjsajten ”Kristdemokraterna gör skillnad” kommer från och med nyårsdagen att berätta om en reform per dag från regeringen eller landstinget på sjukvårds-, folkhälso- eller trafikområdet.

Stig Nyman (KD)– Med tanke på vårt valresultat har Kristdemokraterna haft stor påverkan som berör människors vardag. När valåret är här kan vi se att en stor del av våra vallöften är uppfyllda, samtidigt som vi har genomfört stora reformer på de områden som vi har ansvar för. Självklart vill vi berätta om dem så att väljarna har en chans att göra ett informerat val, säger Stig Nyman (KD), landstingsråd och gruppledare i Stockholms läns landsting.

Exempel på reformer som kommer att presenteras på sajten är att Stockhols tunnelbana blir först i världen med alkolås, att pendelbåtslinjen Sjövägen har blivit permanent, 400 nya vårdplatser i Stockholms län, en satsning på geriatrisk psykiatri, en etisk plattform för sjukvården i hela landet och vård för papperslösa.

– Inom vården anses Göran Hägglund vara den bästa socialminister som Sverige har haft. I medierna får positiva nyheter som nya reformer och beslut dock långt ifrån alltid något stort utrymme. Kristdemokraterna är ett idéburet parti med goda förhandlare, vilket bidrar till att vi får igenom vår politik och kan förbättra vardagen för människor, säger Stig Nyman.

Webbplatsen Kristdemokraterna gör skillnad:

För mer information:
Simon Olsson

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4