100 framgångar visas upp i 100-dagarskampanj

Kristdemokraterna har barn och unga i fokus.

Stockholm den 1 januari 2014

De första 100 dagarna av supervalåret 2014 presenterar Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting 100 områden där Kristdemokraterna har gjort skillnad under sin tid vid makten. Kampanjsajten ”Kristdemokraterna gör skillnad” kommer från och med nyårsdagen att berätta om en reform per dag från regeringen eller landstinget på sjukvårds-, folkhälso- eller trafikområdet.

Stig Nyman (KD)– Med tanke på vårt valresultat har Kristdemokraterna haft stor påverkan som berör människors vardag. När valåret är här kan vi se att en stor del av våra vallöften är uppfyllda, samtidigt som vi har genomfört stora reformer på de områden som vi har ansvar för. Självklart vill vi berätta om dem så att väljarna har en chans att göra ett informerat val, säger Stig Nyman (KD), landstingsråd och gruppledare i Stockholms läns landsting.

Exempel på reformer som kommer att presenteras på sajten är att Stockhols tunnelbana blir först i världen med alkolås, att pendelbåtslinjen Sjövägen har blivit permanent, 400 nya vårdplatser i Stockholms län, en satsning på geriatrisk psykiatri, en etisk plattform för sjukvården i hela landet och vård för papperslösa.

– Inom vården anses Göran Hägglund vara den bästa socialminister som Sverige har haft. I medierna får positiva nyheter som nya reformer och beslut dock långt ifrån alltid något stort utrymme. Kristdemokraterna är ett idéburet parti med goda förhandlare, vilket bidrar till att vi får igenom vår politik och kan förbättra vardagen för människor, säger Stig Nyman.

Webbplatsen Kristdemokraterna gör skillnad:

För mer information:
Simon Olsson

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning

Jakob Forssmed håller partiledartal 16 juni

Ella Bohlin kallar till samråd kring förlossningar inför sommaren

Så ska personer med CP-skada få bättre träning

Förlossningsvården får extra pengar för sommaren

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi