100 framgångar visas upp i 100-dagarskampanj

Kristdemokraterna har barn och unga i fokus.

Stockholm den 1 januari 2014

De första 100 dagarna av supervalåret 2014 presenterar Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting 100 områden där Kristdemokraterna har gjort skillnad under sin tid vid makten. Kampanjsajten ”Kristdemokraterna gör skillnad” kommer från och med nyårsdagen att berätta om en reform per dag från regeringen eller landstinget på sjukvårds-, folkhälso- eller trafikområdet.

Stig Nyman (KD)– Med tanke på vårt valresultat har Kristdemokraterna haft stor påverkan som berör människors vardag. När valåret är här kan vi se att en stor del av våra vallöften är uppfyllda, samtidigt som vi har genomfört stora reformer på de områden som vi har ansvar för. Självklart vill vi berätta om dem så att väljarna har en chans att göra ett informerat val, säger Stig Nyman (KD), landstingsråd och gruppledare i Stockholms läns landsting.

Exempel på reformer som kommer att presenteras på sajten är att Stockhols tunnelbana blir först i världen med alkolås, att pendelbåtslinjen Sjövägen har blivit permanent, 400 nya vårdplatser i Stockholms län, en satsning på geriatrisk psykiatri, en etisk plattform för sjukvården i hela landet och vård för papperslösa.

– Inom vården anses Göran Hägglund vara den bästa socialminister som Sverige har haft. I medierna får positiva nyheter som nya reformer och beslut dock långt ifrån alltid något stort utrymme. Kristdemokraterna är ett idéburet parti med goda förhandlare, vilket bidrar till att vi får igenom vår politik och kan förbättra vardagen för människor, säger Stig Nyman.

Webbplatsen Kristdemokraterna gör skillnad:

För mer information:
Simon Olsson

Trygghet och en miljon fler resor per dag är målet för 2030

Tryggheten är i fokus i det nya trafikförsörjningsprogrammet för Stockholms län. Där finns ambitiösa mål: SL ska ha 1 miljon fler resor om dag

Sverigeförhandlingen bra för familjer i Stockholms län

I dag undertecknades avtalen för Sverigeförhandlingen av Stockholms läns landsting, Stockholms stad, Huddinge, Solna, Täby, Österåker, Vallentun

Landstinget vill bygga ut vården för tidigt födda barn

Sveriges största BB kan få nya lokaler för neonatalvården. Stockholms läns landsting har utrett de tidigt födda barnens behov på Södersjukhuse

Nya barnmorskor ska få avlönad introduktion

Sex månaders introduktion med lön för nyutexaminerade barnmorskor. Under de första tre månaderna går den nya barnmorskan bredvid en erfaren barn

Nu byter vi logotyp