2500 uppskjutna bostäder

Erik Slottner (KD)

Igår kväll skulle Stadsbyggnadsnämnden fattat beslut om att bygga 2 500 bostäder i Hammarbyhöjden och Björkhagen. Majoriteten valde att bordlägga beslutet med motiveringen att de vill ha mer tid på sig att tänka igenom frågan. Men brist på tid har inte funnits. Det handlar snarare om att dölja oenigheten bland de rödgrönrosa partierna.

– Återigen skjuter den rödgrönrosa majoriteten ett viktigt beslut på framtiden. Det är uppenbart att bostadsbyggandet förhalas på grund av oenigheten inom majoriteten. Miljöpartiet gick till val 2014 som starka motståndare till fler bostäder i området och vill inte svika sina väljare. Det är stockholmarna som får betala priset för majoritetens oenighet i frågan, säger Erik Slottner (KD), ledamot i Stadsbyggnadsnämnden.

– De rödgröna partierna talar ofta om vikten av att bygga fler bostäder. I praktiken är de dock mästare på att bordlägga, förhala och försena. Hammarbyhöjden och Björkhagen pekas i översiktsplanen ut som ett viktigt område för stadens utvidgning. Det är i denna typ av lägen vi måste bygga om vi ska lösa bristen på bostäder, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4