800 bostäder i Stadshagen

Erik sittande
Foto: Scharlotte Peppare

Idag fattar Stadsbyggnadsnämnden beslut om att utveckla Stadshagen på Kungsholmen. Totalt kan minst 800 bostäder tillkomma genom förtätning av bebyggelse och genom att flytta Sankt Göransgatan söderut.

− Äntligen blir Sankt Göransgatan en stadsgata hela vägen från Kronobergsparken till Stadshagens tunnelbanestation! Jag har länge drivit på för att Stadshagen ska utvecklas och förtätas mer än vad som redan har gjorts. Inte minst är Sankt Göransgatan mellan Mariebergsgatan och Warfvinges väg tom på stadsliv. Här finns stor förbättringspotential, säger Erik Slottner (KD), ledamot i Stadsbyggnadsnämnden.

− Grönområdet mellan Sankt Göransgatan och Igeldammsgatan kan också utvecklas och förhoppningsvis kan viss bebyggelse tillkomma även på andra sidan parken, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

Pressmeddelandet uppmärksammas i tidningen Fastighet och Bostadsrätt

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde