Alla behövs på arbetsmarknaden!

SVT debatt artikel

Ewa Samuelsson skriver på SVT debatt om vikten av att näringslivet anställer fler personer med funktionsnedsättning. Ewa berättar om stockholms arbete med frågan:

Stockholms stad utmanar nu näringslivet att anställa fler personer med funktionsnedsättning. I alliansen i Stockholms stads förslag till budget 2014, som har presenterats i dagarna, genomför vi bland annat en satsning på visstidsanställningar av personer med funktionsnedsättning. Det handlar om omkring 30 platser under sex månader. Satsningen kostar fem miljoner kronor. Stockholm samarbetar även med näringslivet, till exempel genom en framgångsrik satsning som heter Open Eyes. I stadens chefsprogram ingår funktionsnedsättningar som en del av utbildningen för att öka medvetenheten. Stockholm söker även aktivt personer med funktionsnedsättning till stadens praktikantprogram.

Hela artikeln finns tillgänglig här: http://debatt.svt.se/2013/10/26/ni-maste-borja-anstalla-funktionshindrade/

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde