Alla behövs på arbetsmarknaden!

SVT debatt artikel

Ewa Samuelsson skriver på SVT debatt om vikten av att näringslivet anställer fler personer med funktionsnedsättning. Ewa berättar om stockholms arbete med frågan:

Stockholms stad utmanar nu näringslivet att anställa fler personer med funktionsnedsättning. I alliansen i Stockholms stads förslag till budget 2014, som har presenterats i dagarna, genomför vi bland annat en satsning på visstidsanställningar av personer med funktionsnedsättning. Det handlar om omkring 30 platser under sex månader. Satsningen kostar fem miljoner kronor. Stockholm samarbetar även med näringslivet, till exempel genom en framgångsrik satsning som heter Open Eyes. I stadens chefsprogram ingår funktionsnedsättningar som en del av utbildningen för att öka medvetenheten. Stockholm söker även aktivt personer med funktionsnedsättning till stadens praktikantprogram.

Hela artikeln finns tillgänglig här: http://debatt.svt.se/2013/10/26/ni-maste-borja-anstalla-funktionshindrade/

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos