Alla värderingar är inte lika goda

Erik Slottner (KD)

Erik Slottner (KD) skriver i Dagens Samhälle om betydelsen av värderingar. Kristdemokraterna i Stockholms stadshus vill bland annat ha obligatorisk samhällsorientering för alla nyanlända. Läs hela artikeln här

Det tycks bland många politiker och samhällsdebattörer finnas en rädsla för att debattera frågor om normer och värderingar. Inte så sällan framförs att det egentligen inte finns någon större skillnad mellan olika kulturer och förtryck slätas ibland över med att intolerans existerar i alla samhällen. Självfallet finns det människor i såväl demokratier som i icke-demokratier som står för såväl goda som onda värderingar. Det är dock naivt och inte särskilt hedervärt att blunda för att det bland människor som har växt upp i totalitära samhällen är mer vanligt förekommande med en mer intolerant syn vad gäller kvinnors rättigheter eller hbt-frågor. Att förneka detta och att inta ett kulturrelativistiskt synsätt försvårar integrationen och innebär därutöver ett förringande av de insatser många människor i diktaturer och slutna samhällen världen över gör för att främja demokrati och tolerans.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde