Alla värderingar är inte lika goda

Erik Slottner (KD)

Erik Slottner (KD) skriver i Dagens Samhälle om betydelsen av värderingar. Kristdemokraterna i Stockholms stadshus vill bland annat ha obligatorisk samhällsorientering för alla nyanlända. Läs hela artikeln här

Det tycks bland många politiker och samhällsdebattörer finnas en rädsla för att debattera frågor om normer och värderingar. Inte så sällan framförs att det egentligen inte finns någon större skillnad mellan olika kulturer och förtryck slätas ibland över med att intolerans existerar i alla samhällen. Självfallet finns det människor i såväl demokratier som i icke-demokratier som står för såväl goda som onda värderingar. Det är dock naivt och inte särskilt hedervärt att blunda för att det bland människor som har växt upp i totalitära samhällen är mer vanligt förekommande med en mer intolerant syn vad gäller kvinnors rättigheter eller hbt-frågor. Att förneka detta och att inta ett kulturrelativistiskt synsätt försvårar integrationen och innebär därutöver ett förringande av de insatser många människor i diktaturer och slutna samhällen världen över gör för att främja demokrati och tolerans.

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4