Alla värderingar är inte lika goda

Erik Slottner (KD)

Erik Slottner (KD) skriver i Dagens Samhälle om betydelsen av värderingar. Kristdemokraterna i Stockholms stadshus vill bland annat ha obligatorisk samhällsorientering för alla nyanlända. Läs hela artikeln här

Det tycks bland många politiker och samhällsdebattörer finnas en rädsla för att debattera frågor om normer och värderingar. Inte så sällan framförs att det egentligen inte finns någon större skillnad mellan olika kulturer och förtryck slätas ibland över med att intolerans existerar i alla samhällen. Självfallet finns det människor i såväl demokratier som i icke-demokratier som står för såväl goda som onda värderingar. Det är dock naivt och inte särskilt hedervärt att blunda för att det bland människor som har växt upp i totalitära samhällen är mer vanligt förekommande med en mer intolerant syn vad gäller kvinnors rättigheter eller hbt-frågor. Att förneka detta och att inta ett kulturrelativistiskt synsätt försvårar integrationen och innebär därutöver ett förringande av de insatser många människor i diktaturer och slutna samhällen världen över gör för att främja demokrati och tolerans.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,