Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 46,5 procent av rösterna och Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet får 44,5%.

– Nu utvecklar vi vårdvalen, stärker upp primärvården och har visat att vi har landets mest tillgängliga vård. Jag arbetar för en stark borgerlig valseger 2018. Vi i alliansen är ett sammansvetsat team som är fast beslutna om att Stockholms län ska vara det bästa landstinget att bo och leva i säger Ella Bohlin (KD) i en kommentar.

Kristdemokraterna får 4,7% i den nya mätningen vilket är över rikssnittet.

Ella Bohlin
Barn- och äldrelandstingsråd

Trygghet och en miljon fler resor per dag är målet för 2030

Tryggheten är i fokus i det nya trafikförsörjningsprogrammet för Stockholms län. Där finns ambitiösa mål: SL ska ha 1 miljon fler resor om dag