Alliansen i landstinget om Nya Karolinska

”Behovet av ett nytt universitetssjukhus för de allra sjukaste patienterna i Stockholms län är stort. Därför är det olyckligt att det figurerar missuppfattningar i medierna – även i denna tidning – som riskerar att skapa onödig oro. För oss är alltid patienternas behov ledstjärnan i arbetet med framtidens hälso- och sjukvård. Därför vill vi ge lugnande besked till Stockholms läns invånare, företag och skattebetalare.” Alliansen i Landstinget skriver idag i DN om varför Nya Karolinska sjukhuset i solna behövs.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,