Äntligen bygger vi nya Slussen!

Ewa Samuelsson, bild
: Yanan Li, FOU nu

Idag beslutade mark- och miljööverdomstolen att Stockholms stad kan gå vidare med detaljplanen och bygga Slussen. Domen går inte att överklaga.

– Äntligen har vi fått det besked Stockholmarna har väntat på! Nu inleder vi bygget av nya Slussen. Den nya Slussens utformning speglar den stad vi vill bygga: en tillgänglig, spännande och attraktiv mötesplats för dagens och framtidens stockholmare. Slussens unika vy på gränsen mellan Saltsjön och Mälaren tas tillvara samtidigt som vi skapar en effektiv knutpunkt för olika trafikslag, säger Ewa Samuelsson (KD), biträdande socialborgarråd.

– Jag har flera gånger understrukit vikten av att det är dags att sätta spaden i jorden och nu efter cirka 20 år är det så äntligen dags. Visst känns det som lite av en historisk dag för Stockholm, säger Ewa Samuelsson (KD).

Presskontakt Markus Nyman
Pressekreterare, Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny