Att leda för liv och vetenskap

Att leda för liv och vetenskap!
Sjukvårdens Ledarskapsakademi har,som många andra inom sjukvården, sett behovet av att utbilda och intressera människor inom vården att ta sig an ledarskap och chefskap. Akademin gjorde slag i saken och startade en utbildning.  Under året har en kandidat -och mentor utbildning ägt rum. Deltagarna fick söka till programmet och fick en mentor som kom från näringslivet, vården eller andra organisationer.
Det är bråttom att utveckla och  inspirera  yngre anställda inom sjukvården idag, för att vilja ta steget att bli ledare inom olika sektioner i sjukvården.
Detta är av yttersta vikt för Sveriges välfärd och konkurrenskraft.

Margaretha Åkerberg

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040