Stockholmarna är generösa!

Ewa Samuelsson, bild
Foto: Yanan Li, Fou nu

Ewa Samuelsson (KD) och Caroline Szyber (KD) skriver i SvD 8/5 om att avdragsrätten för gåvor har använts av många Stockholmare:

Skatteverket har för 2012 fått in kontrolluppgifter för gåvor från över 600 000 svenskar. I Stockholms län är det 157769 personer som sammanlagt har skänkt över 284 miljoner kronor. Därmed är invånarna i Stockholms län med god marginal generösast i landet, med närmare 135 kronor per person i gåvor till ideella organisationer.

Läs hela artikeln: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/stockholmarna-ar-generosast_8154714.svd

Direktpress och tidningen Dagen skriver om denna nyhet:

Pressmeddelande från Ewa Samuelsson och Caroline Szyber i frågan:
mynewsdesk.com/se/pressroom/kristdemokraterna_i_stadshuset/pressrelease/view/stockholmarna-generoesast-i-landet-863630

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde