Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning

Enligt en ny utvärdering från Stockholms läns landsting har fyra av fem husläkarmottagningar i länet äldremottagningar. Kristdemokraterna lovade att införa dem inför valet 2014 och är ansvariga för äldresjukvården.

– Vårt arbete ger resultat. Vi förbättrar hälso- och sjukvården för äldre patienter samtidigt som vi ställer om hela vårdapparaten inför framtiden för över två miljoner människor. Jag är glad att äldre patienter tack vare vårt vallöfte kan få ett bättre omhändertagande på husläkarmottagningarna i Stockholms län, säger Ella Bohlin (KD), äldrelandstingsråd.

Alliansen möjliggör äldrevårdscentraler i Stockholm >>

Nu startar äldrevårdscentraler i Stockholms län >>

Jakob Forssmed håller partiledartal 16 juni

Den 16 juni håller vår tillförordnande partiledare Jakob Forssmed partiledartal under Järva politikervecka. Givetvis ska vi kristdemokrater finnas på plats och supporta Jakob!

Tid: Fredag 16 juni, kl. 18:30 – 19:45
Plats: Spång Idrottsplats, Solhems Hagväg 2, Spånga. (Buss 512 och 514 tar er precis utanför idrottsplatsen)

Kristdemokraterna i Stockholm stads partidistrikt kommer även finnas på plats med utställartält under fredag, lördag och söndag.

Vårt fb-event för Jakobs tal hittar du här: https://www.facebook.com/kdstockholm/?fref=ts

Hoppas vi ses!

Vid frågor kontakta ombudsman på: lovisa-teolinda.pettersson@kristdemokraterna.se