Bostäder vid nya Slussen

Erik Slottner (KD)

Med anledning av nya riktlinjer för industribuller och genom regeringens nya förhållningssätt i bullerfrågan vill Kristdemokraterna att bostäder planeras in vid nya Slussen.

– När planen antogs för nya Slussen så var bostadsbyggande inte möjligt på grund av för höga nivåer industribuller. Nu har dock läget förändrats i och med stadens nya riktlinjer och genom regeringens nya förhållningssätt i bullerfrågan. Därför bör frågan om bostäder vid Slussen och i dess omgivning prövas på nytt, säger Erik Slottner (KD), vice gruppledare för Kristdemokraterna och toppkandidat inför valet till Stockholms stadshus.

Markus Nyman

Trygghet och en miljon fler resor per dag är målet för 2030

Tryggheten är i fokus i det nya trafikförsörjningsprogrammet för Stockholms län. Där finns ambitiösa mål: SL ska ha 1 miljon fler resor om dag

Sverigeförhandlingen bra för familjer i Stockholms län