Bostäder vid nya Slussen

Erik Slottner (KD)

Med anledning av nya riktlinjer för industribuller och genom regeringens nya förhållningssätt i bullerfrågan vill Kristdemokraterna att bostäder planeras in vid nya Slussen.

– När planen antogs för nya Slussen så var bostadsbyggande inte möjligt på grund av för höga nivåer industribuller. Nu har dock läget förändrats i och med stadens nya riktlinjer och genom regeringens nya förhållningssätt i bullerfrågan. Därför bör frågan om bostäder vid Slussen och i dess omgivning prövas på nytt, säger Erik Slottner (KD), vice gruppledare för Kristdemokraterna och toppkandidat inför valet till Stockholms stadshus.

Markus Nyman

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde