Bygg fler studentlägenheter på Lappkärrsberget!

Erik Slottner

− Det känns väldigt bra att kunna gå vidare med planerna på ytterligare över 700 studentlägenheter på Lappkärrsberget. Jag kan dock inte acceptera att borttagandet av ett hus samt en eventuell sänkning av några andra leder till färre lägenheter. Ska enskilda hus sänkas eller tas bort måste plats för nya lägenheter skapas någon annanstans.

Det säger Erik Slottner, ledamot i Stadsbyggnadsnämnden och gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus, med anledning av att Stadsbyggnadsnämnden i eftermiddag väntas besluta att gå vidare planerna på nya studentlägenheter på Lappkärrsberget.

−  Efter plansamrådet föreslås antalet lägenheter minska från 720 till 700 stycken. Det kan nämnden inte acceptera. Ingången ska vara minst 720 lägenheter som de ursprungliga planerna var. Det kan ske antingen genom att planera in fler huskroppar eller genom att höja planerade hus, sager Erik Slottner (KD).

Markus Nyman, pressekreterare, Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus

Lösning på plats för Danderyds barnakut

Lättakuten vid Danderyds sjukhus kommer inte att stänga vid årsskiftet utan ge vård för barn tills den nya organisationen för akutsjukvården ä

Alliansen förstärker barnmorskemottagningarna i Stockholms län med 25 miljoner kronor