Centrum för äldretandvård

Under våren etableras på Kristdemokraternas initativ ett akademiskt centrum för äldretandvård i samarbete mellan Folktandvården, Stockholms Sjukhem och Karolinska Institutet.

Folktandvården öppnar även en klinik med äldreprofil vid Stockholms sjukhem som också ger stora möjligheter till samverkan med det akademiska centrum för äldretandvård. Det gäller t ex inom utbildning samt att vi kan söka och driva gemensamma forskningsprojekt om äldres munhälsa.
De tre aktörerna som samarbetar omkring verksamheten i det akademiska centrum för äldretandvård är Folktandvården, Stockholms Sjukhem och Institutionen för Odontologi vid Karolinska Institutet. Verksamheten kommer att bestå av ordinär patientverksamhet samt forskning och utbildning. Centrumet ska genom tandvård, basvetenskaplig och klinisk forskning öka kunskapen om oral hälsa och förbättra tandhälsan i Stockholms län för äldre.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde