Däcka över Södertäljevägen!

DN9dec13 överdäckning
DN, 9/12

DN har idag en intervju med Erik Slottner om att jag vill överdäcka Södertäljevägen. Läs artikeln här: http://www.dn.se/sthlm/dags-att-dacka-over-for-promenadstaden/

Erik har också skickat ut detta pressmeddelande i frågan:

Däcka över Södertäljevägen!

Erik Slottner (KD) vill däcka över Södertäljevägen mellan Liljeholmen och Årstadal.

− Södertäljevägen är i dagsläget en barriär som borde överdäckas. I anslutning till överdäckningen ska bostäder byggas. Om bostadsbebyggelse inte är möjlig direkt ovanpå överdäckningen bör kontor, en park och olika aktiviteter, till exempel ett sportcentrum, prövas.

− Förslaget går helt i linje med Stockholms översiktsplan promenadstaden, som bland annat innebär att vi ska koppla samman stadens delar och bygga tätare. En överdäckning skulle binda samman Hornstull med Liljeholmen och Årstadal och koppla ihop innerstaden med ytterstaden, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny

Stockholm först med fokusrapport för den dolda kvinnosjukdomen lipödem