Däcka över Södertäljevägen!

DN9dec13 överdäckning
DN, 9/12

DN har idag en intervju med Erik Slottner om att jag vill överdäcka Södertäljevägen. Läs artikeln här: http://www.dn.se/sthlm/dags-att-dacka-over-for-promenadstaden/

Erik har också skickat ut detta pressmeddelande i frågan:

Däcka över Södertäljevägen!

Erik Slottner (KD) vill däcka över Södertäljevägen mellan Liljeholmen och Årstadal.

− Södertäljevägen är i dagsläget en barriär som borde överdäckas. I anslutning till överdäckningen ska bostäder byggas. Om bostadsbebyggelse inte är möjlig direkt ovanpå överdäckningen bör kontor, en park och olika aktiviteter, till exempel ett sportcentrum, prövas.

− Förslaget går helt i linje med Stockholms översiktsplan promenadstaden, som bland annat innebär att vi ska koppla samman stadens delar och bygga tätare. En överdäckning skulle binda samman Hornstull med Liljeholmen och Årstadal och koppla ihop innerstaden med ytterstaden, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde