Dags för diabetessjukhus i Stockholm!

Ella Bohlin (KD)

I dag skriver Kristdemokraternas förstanamn till landstingsvalet Ella Bohlin i Dagens Medicin att Stockholm skyndsamt behöver ett diabetessjukhus. Ett sådant sjukhus i Stockholm kan samla all kompetens, den bästa behandlingen som behövs för utveckling av patientens hälsa och stimulera till forskning och utveckling.

Ella Bohlin avslutar:

Diabetesvården i Stockholm imponerar inte, utan är tvärtom sämst i hela landet. Så kan vi inte ha det. Om Stockholms läns landsting ska kunna bedriva en framgångsrik diabetesvård med patienten i centrum menar jag att ett diabetessjukhus är ett måste. Ett nytt diabetessjukhus kommer inte bara att hjälpa patienter i närheten utan förbättra diabetesvården i hela Stockholms län.

Här kan du läsa hela debattartikeln >>

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny

Stockholm först med fokusrapport för den dolda kvinnosjukdomen lipödem