Därför är KD i Stockholm taggade för extra val

4 december 2014

Kristdemokraterna i Stockholm välkomnar beskedet om extra val den 22 mars.

Caroline Szyber (KD)– Vi vet att utgångsläget är tufft inför vårens val men det råder ingen tvekan om att Sverige behöver en ny regering. Kristdemokraterna är taggade för att gå ut i en ny valrörelse och berätta om vår politik för att förenkla människors vardag, säger Caroline Szyber, distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms stad och riksdagsledamot.

Kristdemokraterna backade i hela landet i höstens val men behöll alla platser i riksdagen i Stockholm. Huvudstadsregionen är nu en starkare nyckel för partiet och står för nästan en tredjedel av riksdagsledamöterna.

Karl Henriksson (KD)– Den misslyckade rödgröna regeringen drev en rent Stockholmsfientlig politik som vi nu har chansen att rösta bort. De arbetade för att stänga Bromma flygplats, hotade den nödvändiga ombyggnaden av Slussen och stoppade Förbifart Stockholm med oerhörda kostnader som följd, säger Karl Henriksson, distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms län.

För mer information:
Simon Olsson

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning

Jakob Forssmed håller partiledartal 16 juni

Ella Bohlin kallar till samråd kring förlossningar inför sommaren

Så ska personer med CP-skada få bättre träning

Förlossningsvården får extra pengar för sommaren

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi