Därför är KD i Stockholm taggade för extra val

4 december 2014

Kristdemokraterna i Stockholm välkomnar beskedet om extra val den 22 mars.

Caroline Szyber (KD)– Vi vet att utgångsläget är tufft inför vårens val men det råder ingen tvekan om att Sverige behöver en ny regering. Kristdemokraterna är taggade för att gå ut i en ny valrörelse och berätta om vår politik för att förenkla människors vardag, säger Caroline Szyber, distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms stad och riksdagsledamot.

Kristdemokraterna backade i hela landet i höstens val men behöll alla platser i riksdagen i Stockholm. Huvudstadsregionen är nu en starkare nyckel för partiet och står för nästan en tredjedel av riksdagsledamöterna.

Karl Henriksson (KD)– Den misslyckade rödgröna regeringen drev en rent Stockholmsfientlig politik som vi nu har chansen att rösta bort. De arbetade för att stänga Bromma flygplats, hotade den nödvändiga ombyggnaden av Slussen och stoppade Förbifart Stockholm med oerhörda kostnader som följd, säger Karl Henriksson, distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms län.

För mer information:
Simon Olsson

Lösning på plats för Danderyds barnakut

Lättakuten vid Danderyds sjukhus kommer inte att stänga vid årsskiftet utan ge vård för barn tills den nya organisationen för akutsjukvården ä

Alliansen förstärker barnmorskemottagningarna i Stockholms län med 25 miljoner kronor

Stockholms läns landsting har beslutat att satsa på barnmorskemottagningarna och skjuter till 25 miljoner kronor extra. Pengarna kommer till mottagn

Det här gör vi för benskörhet

Osteoporos är en sjukdom som drabbar många kvinnor. Ella Bohlin (KD) har lyft upp den på agendan i arbetet i Stockholms läns landsting. I dagarna

Alliansen startar upphandling av färdtjänsten med krav på sociala villkor

Nu startar nästa upphandling av färdtjänsten i Stockholms län. Alliansen har två prioriteringar: Att ställa krav på arbetsrättsliga och social

Stockholm inför en egen kömiljard

När regeringen kom till makten avskaffades kömiljarden. I dag tog därför landstingsstyrelsen i Stockholms läns landsting beslut om att införa en