Därför prioriterar vi Täby när tunnelbanan byggs ut

Karl Henriksson (KD)

Trots Alliansens historiska satsning på nio nya tunnelbanestationer tycker Kristdemokraterna att det är dags att gå tillbaka till ritbordet. Täby måste också få tunnelbana.

– Vår prioritet är att den nya gula linjen från Odenplan till Arenastaden ska fortsätta till Täby. Nordöstra Stockholm måste få bättre förutsättningar att utvecklas så att Stockholm kan fortsätta att växa. Det är orimligt att de som bor i Täby ska ha så långa restider som de har i dag, säger Karl Henriksson (KD), gruppledare i trafiknämnden och en av toppkandidaterna i valet till landstinget.

Kristdemokraterna betonar att Stockholm bör ha en långsiktig plan för att möta framtidens behov av ett fungerande trafiksystem.

– Befolkningsökningen i Stockholms län gör att vi måste rusta kollektivtrafiken för ett hållbart resande i framtiden. Förutom alla möjligheter som tunnelbanan kommer att innebära för invånarna i Täby kommer den att minska trängseln på andra tunnelbanelinjer, säger Karl Henriksson.

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4