Debatt med Hyresgästföreningen

Erik Slottner (KD)

Idag har Erik Slottner deltagit i ett frukostseminarium som Hyresgästföreningen ordnade. Bland annat presenterades en rapport där den svenska och den tyska hyresbostadsmarknaden jämförs. Jag deltog i en debatt där i övrigt representanter från Centerpartiet, Feministiskt Initiativ och Vänsterpartiet deltog. Vi diskuterade bland annat hur marknaden för hyresrätter kan förbättras och i vilken mån marknadshyror är önskvärt samt i vilken utsträckning det är rimligt med skillnader i hyra mellan innerstad och ytterstad. Hur vi kan öka produktionen av hyresrätter och hur integrationen på bostadsmarknaden kan förbättras var andra frågor som debatterades.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,