Enklare att nå Stockholms stad

Ewa talar
Foto: Scharlotte Peppare

Stockholm satsar två miljoner kronor på att det ska bli enklare att nå stadens kontaktcenter, en servicefunktion där personal besvarar frågor från stockholmarna om stadens service.

− Syftet med satsningen är att ytterligare förbättra tekniken inom stadens kontaktcenter så att alla medborgare, även personer med funktionsnedsättning, enkelt kan komma i kontakt med staden. Genom att staden skaffar smarta IT-lösningar blir det enklare för till exempel personer med en synnedsättning att kommunicera med staden. Stockholms stad ska vara tillgänglig för alla, säger Ewa Samuelsson (KD), biträdande Socialborgarråd med ansvar för tillgänglighets- och funktionshinderfrågor.

Markus Nyman

Lösning på plats för Danderyds barnakut

Lättakuten vid Danderyds sjukhus kommer inte att stänga vid årsskiftet utan ge vård för barn tills den nya organisationen för akutsjukvården ä

Alliansen förstärker barnmorskemottagningarna i Stockholms län med 25 miljoner kronor