Erik Slottner om skywalk i Kista

Igår tog stadsbyggnadsnämnden åter upp frågan om att anlägga en Skywalk högst upp på Victoria Tower i Kista, 120 meter över marken. Detta efter att ärendet bordlades vid nämndens senaste sammanträde.

− Jag beklagar att majoriteten i nämnden är fortsatt negativ till en Skywalk i Kista. Jag hade hoppats att de tre veckor som passerat sedan ärendet bordlades skulle ha fått övriga politiker att inse värdet av en Sky Walk. Stockholm behöver fler attraktioner som utvecklar staden ytterligare. En Skywalk är ett spännande projekt som skulle främja turismen och bidra till positiv marknadsföring av Stockholm i allmänhet och av Järva i synnerhet, säger Erik Slottner (KD).

Dagens Nyheter skrev om denna nyhet idag:

DNskywalk6sept13

Skola för barn med allergi får pris

Astma- och allergiskolan på Sachsska barn- och ungdomssjukhuset får Bemötandepriset från Stockholms läns landsting 2017. Teamets stöd till barn

Våga fråga om våld i nära relationer!

Att bli slagen av den du älskar. Att bli psykiskt misshandlad av den du lever med. Att bli hotad av en familjemedlem. Att tvingas uppsöka vård för

Nu inför vi alkolås på SL:s stationer

De stationer där förarna kliver av och på SL:s tåg ska få alkolås. Det gör att låsen blir billigare att installera och kan införas snabbare i

Stockholm inför vårdval för sexmottagningar

Den som behöver hjälp som rör sexualitet, sex och samlevnad eller könssjukdomar ska nu kunna välja vårdgivare genom vårdval i Stockholms län.

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040

Framtidens hälso- och sjukvård kräver långsiktig planering. Alliansen vill ta ansvar för framtidens utmaningar och tillsätter därför en långt