Ewa och Erik på skolbesök

Engelska skolan 20140310uppdaterad
Foto: Mejke Runström

Igår besökte Ewa Samuelsson och Erik Slottner Engelska skolan i Riksby. Skolan med ca 930 elever har det engelska språket, trygg och ordnad skolmiljö och höga akademiska förväntningar på sina elever som ledstjärna. På bilden syns från vänster Joakim Lindberg (bitr rektor), Ewa Samuelsson, Marietta Kindberg (rektor), Erik Slottner och Evy Holmeson (bitr rektor).

Ewa och Erik besökte även Raoul Wallenbergs skola i Bromma. Skolan, som har ca 540 elever, har starkt fokus på kvalitativ utveckling med goda studieresultat och god karaktärsutveckning av eleverna. Mellan Ewa och Erik syns VD Maria Ljungkvist och rektor Christer Persson.

Skolbesök20140310
Foto: Mejke Runström

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol