Ewa och Erik på skolbesök

Engelska skolan 20140310uppdaterad
Foto: Mejke Runström

Igår besökte Ewa Samuelsson och Erik Slottner Engelska skolan i Riksby. Skolan med ca 930 elever har det engelska språket, trygg och ordnad skolmiljö och höga akademiska förväntningar på sina elever som ledstjärna. På bilden syns från vänster Joakim Lindberg (bitr rektor), Ewa Samuelsson, Marietta Kindberg (rektor), Erik Slottner och Evy Holmeson (bitr rektor).

Ewa och Erik besökte även Raoul Wallenbergs skola i Bromma. Skolan, som har ca 540 elever, har starkt fokus på kvalitativ utveckling med goda studieresultat och god karaktärsutveckning av eleverna. Mellan Ewa och Erik syns VD Maria Ljungkvist och rektor Christer Persson.

Skolbesök20140310
Foto: Mejke Runström

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde