Ewa Samuelsson besöker Berättarministeriet

Ewa Samuelsson, bild
Foto: Yanan Li, FOU nu
Idag besökte Ewa Samuelsson Berättarministeriet i Husby. Berättarministeriet utgörs idag av flera hundra volontärer som på ett kreativt och lustfyllt sätt inspirerar barn och unga att erövra det skrivna språket. Berättarministeriets verksamhet vänder sig till barn och unga mellan 8-18 år i områden med hög arbetslöshet. Berättarministeriet har en skrivarverkstad i Södertälje och en i Järva (Husby centrum).

Kommentar angående problem i journalsystem för BB

Journalsystemet Obstretrix används för att överföra den gravida kvinnans och fostrets journaler från mödravården till förlossningsavdelningen.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,