Olyckligt att facket förbjuder Sverigedemokraternas reklam

Karl Henriksson (KD) i tunnelbanan.

Fackförbundet Kommunals skyddsombud har beslutat att stoppa Sverigedemokraternas reklamskyltar på bussarna i Södertälje. Nu har stoppet utvidgats till centrala Stockholm.

– Jag avskyr det som SD står för, men att facket agerar censurmyndighet för politisk propaganda är väldigt olyckligt. När man väl har börjat på den vägen, var kommer man att sluta? Vilka politiska motståndare till LO och Socialdemokraterna tänker man stoppa härnäst? säger Karl Henriksson, Kristdemokraternas gruppledare i trafiknämnden.

Han tror dessutom att beslutet gynnar Sverigedemokraterna.

– En ofta upprepad lögn är att man inte får diskutera invandrings- och integrationsfrågor i Sverige och SD älskar att ta på sig offerkoftan. Fackets agerande spelar dem i händerna. I stället måste vi stå upp och tydligt bemöta Sverigedemokraternas lögner och överdrifter. Sverige behöver invandringen, det märks inte minst inom kollektivtrafiken där många anställda har utländsk bakgrund, konstaterar Karl Henriksson.

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4