Olyckligt att facket förbjuder Sverigedemokraternas reklam

Karl Henriksson (KD) i tunnelbanan.

Fackförbundet Kommunals skyddsombud har beslutat att stoppa Sverigedemokraternas reklamskyltar på bussarna i Södertälje. Nu har stoppet utvidgats till centrala Stockholm.

– Jag avskyr det som SD står för, men att facket agerar censurmyndighet för politisk propaganda är väldigt olyckligt. När man väl har börjat på den vägen, var kommer man att sluta? Vilka politiska motståndare till LO och Socialdemokraterna tänker man stoppa härnäst? säger Karl Henriksson, Kristdemokraternas gruppledare i trafiknämnden.

Han tror dessutom att beslutet gynnar Sverigedemokraterna.

– En ofta upprepad lögn är att man inte får diskutera invandrings- och integrationsfrågor i Sverige och SD älskar att ta på sig offerkoftan. Fackets agerande spelar dem i händerna. I stället måste vi stå upp och tydligt bemöta Sverigedemokraternas lögner och överdrifter. Sverige behöver invandringen, det märks inte minst inom kollektivtrafiken där många anställda har utländsk bakgrund, konstaterar Karl Henriksson.

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning