Feministiskt maktmissbruk i Stockholm

– Stockholmarnas skattepengar ska inte gå till sommarjobbare som sprider politisk propaganda. De rödgrönrosa partierna får på egen hand finansiera spridning av politiska ideologier. Det som nu sker är mycket uppseendeväckande och på gränsen till maktmissbruk, det menar Erik Slottner (KD), gruppledare i stadshuset, med anledning av att majoriteten har anställt sommarjobbare i syfte att höja kunskapen om bland annat feminism.

Stockholms stad har i år anställt sommarjobbare för att öka kunskaperna om feminism bland unga stockholmare och stadens medarbetare, men beslutet möter hård kritik från Kristdemokraternas gruppledare i Stockholms stadshus, Erik Slottner (KD).

– Det är bra att Stockholm har höga ambitioner för att ge unga människor sommarjobb. Det finns stora nyttor som ungdomar kan göra för Stockholm och sommarjobb gör också ungdomar bättre förberedda för arbetsmarknaden. Exempelvis kan sommarjobbare bidra till att göra Stockholm snyggare, renare och tryggare. Sommarjobben får dock aldrig politiseras och bli ett medel för en styrande majoritet att sprida politisk propaganda, men det är precis vad som sker när skattefinansierade jobb ska hjälpa till att sprida feminism.

– Att Feministiskt initiativ är en dyr samarbetspartner för stockholmarna vet vi redan. Men nu är faktiskt gränsen nådd när man inte längre kan skilja på propaganda och offentlig styrning, säger Erik Slottner (KD).

Vi tar oron från läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på stort allvar

I dag skriver 32 läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på Svenska Dagbladets debattsida om brist på vårdplatser och arbetsmiljö. Situationen de

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär