Feministiskt maktmissbruk i Stockholm

– Stockholmarnas skattepengar ska inte gå till sommarjobbare som sprider politisk propaganda. De rödgrönrosa partierna får på egen hand finansiera spridning av politiska ideologier. Det som nu sker är mycket uppseendeväckande och på gränsen till maktmissbruk, det menar Erik Slottner (KD), gruppledare i stadshuset, med anledning av att majoriteten har anställt sommarjobbare i syfte att höja kunskapen om bland annat feminism.

Stockholms stad har i år anställt sommarjobbare för att öka kunskaperna om feminism bland unga stockholmare och stadens medarbetare, men beslutet möter hård kritik från Kristdemokraternas gruppledare i Stockholms stadshus, Erik Slottner (KD).

– Det är bra att Stockholm har höga ambitioner för att ge unga människor sommarjobb. Det finns stora nyttor som ungdomar kan göra för Stockholm och sommarjobb gör också ungdomar bättre förberedda för arbetsmarknaden. Exempelvis kan sommarjobbare bidra till att göra Stockholm snyggare, renare och tryggare. Sommarjobben får dock aldrig politiseras och bli ett medel för en styrande majoritet att sprida politisk propaganda, men det är precis vad som sker när skattefinansierade jobb ska hjälpa till att sprida feminism.

– Att Feministiskt initiativ är en dyr samarbetspartner för stockholmarna vet vi redan. Men nu är faktiskt gränsen nådd när man inte längre kan skilja på propaganda och offentlig styrning, säger Erik Slottner (KD).

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde