Fler stockholmare i Kristdemokraternas ledning

I helgen valde Kristdemokraterna Ebba Busch Thor till ny partiledare vid det extra rikstinget i Stockholm. Bland dem som ska leda partiet tillsammans med henne har ett stort antal personer från Stockholms län fått framträdande roller.

– Jag vill ta kampen mot ovanifrån lösningar för människans unika och lika värde. Mot klåfingriga politiker som har en och samma lösning för alla. Jag vill ta kampen, för föräldrars rätt att själva bestämma om föräldraförsäkring och välja barnomsorg. För barns rätt att välja skola, för äldres rätt att bestämma över sitt eget liv – även den dag man är i behov av hjälp, sa Ebba Busch Thor när hon valts till Kristdemokraternas fjärde partiordförande.

Till förste vice ordförande valdes Jakob Forssmed, Sollentuna, och till andre vice ordförande Emma Henriksson, Nacka. Båda är riksdagsledamöter. Dessutom valdes följande personer in i partistyrelsen:

Ledamöter:
Caroline Szyber, Stockholm, riksdagsledamot och distriktsordförande
Lars Adaktusson, Stockholm, Europaparlamentariker

Ersättare:
Erik Slottner, Stockholm, gruppledare i Stockholms stadshus
Ella Bohlin, Stockholm, landstingsråd
Stig Nyman, Vallentuna, gruppledare

Ebba Busch Thor ny partiledare för Kristdemokraterna >>

Kristdemokraterna har valt en ny partiledning >>

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny