Fler stockholmare i Kristdemokraternas ledning

I helgen valde Kristdemokraterna Ebba Busch Thor till ny partiledare vid det extra rikstinget i Stockholm. Bland dem som ska leda partiet tillsammans med henne har ett stort antal personer från Stockholms län fått framträdande roller.

– Jag vill ta kampen mot ovanifrån lösningar för människans unika och lika värde. Mot klåfingriga politiker som har en och samma lösning för alla. Jag vill ta kampen, för föräldrars rätt att själva bestämma om föräldraförsäkring och välja barnomsorg. För barns rätt att välja skola, för äldres rätt att bestämma över sitt eget liv – även den dag man är i behov av hjälp, sa Ebba Busch Thor när hon valts till Kristdemokraternas fjärde partiordförande.

Till förste vice ordförande valdes Jakob Forssmed, Sollentuna, och till andre vice ordförande Emma Henriksson, Nacka. Båda är riksdagsledamöter. Dessutom valdes följande personer in i partistyrelsen:

Ledamöter:
Caroline Szyber, Stockholm, riksdagsledamot och distriktsordförande
Lars Adaktusson, Stockholm, Europaparlamentariker

Ersättare:
Erik Slottner, Stockholm, gruppledare i Stockholms stadshus
Ella Bohlin, Stockholm, landstingsråd
Stig Nyman, Vallentuna, gruppledare

Ebba Busch Thor ny partiledare för Kristdemokraterna >>

Kristdemokraterna har valt en ny partiledning >>

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde