Fler toaletter i tunnelbanan

Det är dags för fler toaletter i och i anslutning till tunnelbanan. Det säger Karl Henriksson, (KD), ordförande för Färdtjänst- och tillgänglighetsberedningen, Stockholms läns landsting, och Erik Slottner (KD), ledamot i stadsbyggnadsnämnden.

– Egentligen är det uppseendeväckande att det nästan aldrig finns kundtoaletter på tunnelbanestationerna. Bristen på toaletter är ett problem inte minst för många barnfamiljer, funktionshindrade och äldre personer. Vi kristdemokrater anser att tunnelbanans stationer ska utrustas med toaletter i samband med att stationer byggs om, rustas upp eller då nya stationer tillkommer, fortsätter Karl Henriksson (KD).

– Stockholms stad bör samtidigt se över möjligheten att bygga fler toaletter i anslutning till stationerna. Det ersätter inte behovet av toaletter på stationerna, men kan bidra till att förenkla kollektivtrafikresandet för många resenärer, säger Erik Slottner (KD), ledamot i stadsbyggnadsnämnden.

Presskontakt:
Markus Nyman,

Mats Reimbertsson,

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,

Landstingets nya krav: Mer delaktighet för personer med funktionsnedsättning

Den 1 januari ska alla som arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting ha ett normkritiskt förhållningssätt. Det är en del av landstingets n

”Skicka ut kallelse om att ge blod”

Blodcentralen i Stockholm berättar att det behövs mer blod inför jul- och nyårshelgerna. Kristdemokraterna vill göra påfyllningen av blodlagren

Ny tidsplan för vårdval geriatrik