Före årsskiftet kommer alla SL-bussar vara tillgängliga

– Genom att bussresenärerna på Ekerö och i Märsta under hösten 2012 får nya låginstegsbussar kommer alla SL-bussar i hela Stockholms län att vara fullt ut tillgängliga för människor med funktionsnedsättning, två år tidigare än planerat, säger Karl Henriksson (KD) ordförande i Färdtjänst- och tillgänglighetsberedningen.

– Det är glädjande att resenärer som tidigare inte kunnat resa med SL-trafiken nu kan ta klivet ombord in i kollektivtrafiken, fortsätter Karl Henriksson.

Fakta:
Färdtjänst- och tillgänglighetsberedningen stödjer trafiknämnden i beredningen av ärenden gällande färdtjänst- och tillgänglighetsfrågor samt samverkar med handikapp- och pensionärsorganisationerna. Beredningen beslutar igår att föreslå Trafiknämnden att förlänga trafikavtalet mellan SL och Arriva gällande busstrafiken på Ekerö och Vallentuna/Sigtuna/Upplands Väsby. Därmed kommer alla bussar i SL-trafiken vara fullt tillgängliga före utgången av år 2012 vilket är två år tidigare än planerat. Med fullt tillgängliga bussar avses låggolvsbussar och låginstegsbussar.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde