Första steget på plats för wi-fi i SL-trafiken

Karl Henriksson (KD)

20 oktober 2015

Från och med den här veckan är det möjligt att surfa gratis via wifi på Älvsjö pendeltågsstation. Kristdemokraterna, som gick till val på att införa gratis internet i SL-trafiken, tror att fler stationer kan följa efter.

– Vi ser vilka möjligheter som öppnar sig tack vare Stockholmstågs initiativ, när den som kopplar upp sig får se en en informationssida om stationen och det aktuella trafikläget. I arbetet med att bygga ut kollektivtrafiken inför framtiden tycker vi kristdemokrater att internetuppkoppling ska vara en självklar del, säger Karl Henriksson (KD), gruppledare i trafiknämnden och ordförande för landstingets beredning för trafikplanering.

Försöket med wi-fi i Älvsjö kommer att utvärderas innan trådlösa nätverk eventuellt installeras på fler pendeltågsstationer. Samtidigt fortsätter diskussioner om internet på pendeltågen, tunnelbanan och bussarna.

– Det är helt och hållet möjligt att göra så att Stockholm har världens bäst uppkopplade resenärer. På det sättet gör vi kollektivtrafiken mer attraktiv och underlättar för dem som vill arbeta eller studera under resan, säger Karl Henriksson.

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde