Första steget på plats för wi-fi i SL-trafiken

Karl Henriksson (KD)

20 oktober 2015

Från och med den här veckan är det möjligt att surfa gratis via wifi på Älvsjö pendeltågsstation. Kristdemokraterna, som gick till val på att införa gratis internet i SL-trafiken, tror att fler stationer kan följa efter.

– Vi ser vilka möjligheter som öppnar sig tack vare Stockholmstågs initiativ, när den som kopplar upp sig får se en en informationssida om stationen och det aktuella trafikläget. I arbetet med att bygga ut kollektivtrafiken inför framtiden tycker vi kristdemokrater att internetuppkoppling ska vara en självklar del, säger Karl Henriksson (KD), gruppledare i trafiknämnden och ordförande för landstingets beredning för trafikplanering.

Försöket med wi-fi i Älvsjö kommer att utvärderas innan trådlösa nätverk eventuellt installeras på fler pendeltågsstationer. Samtidigt fortsätter diskussioner om internet på pendeltågen, tunnelbanan och bussarna.

– Det är helt och hållet möjligt att göra så att Stockholm har världens bäst uppkopplade resenärer. På det sättet gör vi kollektivtrafiken mer attraktiv och underlättar för dem som vill arbeta eller studera under resan, säger Karl Henriksson.

Vi tar oron från läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på stort allvar

I dag skriver 32 läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på Svenska Dagbladets debattsida om brist på vårdplatser och arbetsmiljö. Situationen de

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär