Fortsatt expansion nu möjlig

Med både en tunnelbana till Nacka och en framtida östlig länk ökar Alliansen upp kapaciteten för fler boende väsentligt och avsevärt. Parallellt med tunnelbaneutbyggnaden till Nacka måste ett kapacitetsstarkt spårvägsnät till för att avlasta kollektivtrafikens getingsmidja vid Slussen och Gamla Stan byggas klart. Även en upphandlad pendelbåtstrafiken kan underlätta pendling från våra östliga länsdelar.

Om Stockholm ska lyckas bli Europas mest attraktiva storstadsregion krävs ett fortsatt högt tempo i arbetet för en hållbar regional infrastruktur. Vi måste visa lika stort mod idag som politikerna gjorde på 40- talet då den stora tunnelbaneutbyggnaden planerades och beslutades – trots motstånd från tillväxtmotståndare och regeringskollegor som inte snabbt nog ökar anslagen till Stockholmsregionen.

Michael Stjernström (KD)

Gruppledare trafiknämnden

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde