Fortsatt expansion nu möjlig

Med både en tunnelbana till Nacka och en framtida östlig länk ökar Alliansen upp kapaciteten för fler boende väsentligt och avsevärt. Parallellt med tunnelbaneutbyggnaden till Nacka måste ett kapacitetsstarkt spårvägsnät till för att avlasta kollektivtrafikens getingsmidja vid Slussen och Gamla Stan byggas klart. Även en upphandlad pendelbåtstrafiken kan underlätta pendling från våra östliga länsdelar.

Om Stockholm ska lyckas bli Europas mest attraktiva storstadsregion krävs ett fortsatt högt tempo i arbetet för en hållbar regional infrastruktur. Vi måste visa lika stort mod idag som politikerna gjorde på 40- talet då den stora tunnelbaneutbyggnaden planerades och beslutades – trots motstånd från tillväxtmotståndare och regeringskollegor som inte snabbt nog ökar anslagen till Stockholmsregionen.

Michael Stjernström (KD)

Gruppledare trafiknämnden

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny