Fredrik Wallén (KD) tar över ansvaret för färdtjänsten

den 9 december 2014

Kristdemokraterna har nominerat Fredrik Wallén till ny ordförande för färdtjänstberedningen i Stockholms läns landsting.

– Mycket av arbetet med att göra färdtjänsten i Stockholms län ännu bättre handlar om bemötandet. Varje resenär ska bli sedd som en person med individuella behov och önskemål. Jag ser också att vi behöver se över hur vi följer upp färdtjänsten så att avtalen hålls, säger Fredrik Wallén.

Kristdemokraterna fortsätter att ha ordförandeposten i trafiknämndens färdtjänstberedning. Karl Henriksson som tidigare har varit ordförande går över till att vara ordförande för beredningen för trafikplanering. Fredrik Wallén är polis till yrket, har tidigare varit ersättare i trafiknämnden och har haft politiska uppdrag för Stockholms stad.

– Jag ser fram emot att få leda arbetet med att utveckla färdtjänsten. Vårt fokus är även i fortsättningen resenärernas upplevelse, men det är också viktigt att förbättra situationen för förarna. Färdtjänsten ska präglas av valfrihet och kvalitet, säger Fredrik Wallén.

För mer information:
Simon Olsson

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040

Framtidens hälso- och sjukvård kräver långsiktig planering. Alliansen vill ta ansvar för framtidens utmaningar och tillsätter därför en långt

Lösning på plats för Danderyds barnakut

Lättakuten vid Danderyds sjukhus kommer inte att stänga vid årsskiftet utan ge vård för barn tills den nya organisationen för akutsjukvården ä

Alliansen förstärker barnmorskemottagningarna i Stockholms län med 25 miljoner kronor

Stockholms läns landsting har beslutat att satsa på barnmorskemottagningarna och skjuter till 25 miljoner kronor extra. Pengarna kommer till mottagn

Det här gör vi för benskörhet

Osteoporos är en sjukdom som drabbar många kvinnor. Ella Bohlin (KD) har lyft upp den på agendan i arbetet i Stockholms läns landsting. I dagarna