Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning

Enligt en ny utvärdering från Stockholms läns landsting har fyra av fem husläkarmottagningar i länet äldremottagningar. Kristdemokraterna lovade att införa dem inför valet 2014 och är ansvariga för äldresjukvården.

– Vårt arbete ger resultat. Vi förbättrar hälso- och sjukvården för äldre patienter samtidigt som vi ställer om hela vårdapparaten inför framtiden för över två miljoner människor. Jag är glad att äldre patienter tack vare vårt vallöfte kan få ett bättre omhändertagande på husläkarmottagningarna i Stockholms län, säger Ella Bohlin (KD), äldrelandstingsråd.

Alliansen möjliggör äldrevårdscentraler i Stockholm >>

Nu startar äldrevårdscentraler i Stockholms län >>

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik