Göran Hägglund besökte Sveriges största landsting

stiggoran 140122 2.jpg

I går besökte socialminister Göran Hägglund (KD) Stockholms läns landsting, som en del av att han och statssekreterare Lena Furmark besöker alla landsting och regioner i Sverige. Han träffade bland annat landstingsrådet Stig Nyman (KD) och övriga landstingsledningen för att prata om hur man i Stockholm arbetar med regeringens reformer inom vården.

Under dagen diskuterade Göran Hägglund också cancervården och kvalitetsregister. Regeringen har genomfört flera viktiga reformer för tillgänglighet, patientsäkerhet och jämlik vård. Stig Nyman, sjukvårdslandstingsrådet Filippa Reinfeldt (M) och andra företrädare för landstingsledningen berättade om de insatser och utmaningar som Stockholms läns landsting med sina över två miljoner invånare står inför.

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny

Stockholm först med fokusrapport för den dolda kvinnosjukdomen lipödem

Alliansen i Stockholms läns landsting uppmärksammar situationen för kvinnor som drabbas av den kroniska och ofta smärtsamma sjukdomen lipödem. De