HBT-stadsvandringar under hösten

Prideveckan är över för i år men Kristdemokraterna i Stockholm håller frågorna vid liv.

För dig som missade de uppskattade hbt-stadsvandringarna under Prideveckan ges nya möjligheter under hösten. Ta tillfället att möta en bit 1900-talshistoria vi sällan talar om. Om individer som vågade bryta mot dåtida normer men också om de som tvingdes att leva ett dubbeliv.
Elisabeth Ericson är guide under promenaden.

Elisabeth HBT-stadsvandringenedited
”Kärlek bakom tunga gardiner”
Följ med på en guidad promenad mellan historiska adresser på Östermalm. Vi förflyttar oss i tid och rum mellan sanningar och sägner. Vilka var de, och var bodde de, som tvingades hemlighålla sitt kärleksliv och sina känslor?  De som kanske levde dubbla familjeliv på grund av sin sexualitet. Och de som öppet vågade att visa. Kort och gott: en spännande kulturvandring som så klart är öppen för alla.
Datum:
Lördag 7/9
Lördag 28/9
Lördag 26/10

Samling: 14.00 på Östermalmstorg, vid statyn ”Möte”
Promenaden är kostnadsfri och tar ca 80 min.
Arrangör: Kristdemokraterna Stockholms Stad
Guide: Elisabeth Ericson

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny