HBT-stadsvandringar under hösten

Prideveckan är över för i år men Kristdemokraterna i Stockholm håller frågorna vid liv.

För dig som missade de uppskattade hbt-stadsvandringarna under Prideveckan ges nya möjligheter under hösten. Ta tillfället att möta en bit 1900-talshistoria vi sällan talar om. Om individer som vågade bryta mot dåtida normer men också om de som tvingdes att leva ett dubbeliv.
Elisabeth Ericson är guide under promenaden.

Elisabeth HBT-stadsvandringenedited
”Kärlek bakom tunga gardiner”
Följ med på en guidad promenad mellan historiska adresser på Östermalm. Vi förflyttar oss i tid och rum mellan sanningar och sägner. Vilka var de, och var bodde de, som tvingades hemlighålla sitt kärleksliv och sina känslor?  De som kanske levde dubbla familjeliv på grund av sin sexualitet. Och de som öppet vågade att visa. Kort och gott: en spännande kulturvandring som så klart är öppen för alla.
Datum:
Lördag 7/9
Lördag 28/9
Lördag 26/10

Samling: 14.00 på Östermalmstorg, vid statyn ”Möte”
Promenaden är kostnadsfri och tar ca 80 min.
Arrangör: Kristdemokraterna Stockholms Stad
Guide: Elisabeth Ericson

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde