Hur många monster tål MP?

Erik Slottner (KD)

Erik Slottner (KD) skriver i Dagens Industri (19/2-15):

Ett monster som inte kommer att bli av har Daniel Helldén, Miljöpartiets ledande frontfigur i Stockholm, kallat Förbifarten för. Nu vet vi dock att Förbifarten äntligen kommer att byggas. Efter nyår påbörjades arbetena efter att regeringen lagt projektet på is i tre månader till en kostnad av 170 miljoner kronor. Miljöpartiet tvingas alltså se på när deras egen regering genomför ett projekt som de själva har kallat för ett monster.

[…]

Förbifarten, Bromma flygplats, Slussen och bullerfrågan var alla fyra stora frågor för Miljöpartiet i valrörelsen och tongångarna var hårda. Det är föga troligt att partiet skulle acceptera att ge vika i alla frågor. Något mer än utredningar och expertgrupper måste de dock få igenom för att ha någon heder kvar när väljarna ska mötas igen 2018. Min fråga till Miljöpartiet i Stockholm är därför: Hur många fler monster tål ni att svälja innan makten blir för tung att bära?

Läs hela artikeln här
Bild: www.di.se, 19/2-15

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde