Hur många monster tål MP?

Erik Slottner (KD)

Erik Slottner (KD) skriver i Dagens Industri (19/2-15):

Ett monster som inte kommer att bli av har Daniel Helldén, Miljöpartiets ledande frontfigur i Stockholm, kallat Förbifarten för. Nu vet vi dock att Förbifarten äntligen kommer att byggas. Efter nyår påbörjades arbetena efter att regeringen lagt projektet på is i tre månader till en kostnad av 170 miljoner kronor. Miljöpartiet tvingas alltså se på när deras egen regering genomför ett projekt som de själva har kallat för ett monster.

[…]

Förbifarten, Bromma flygplats, Slussen och bullerfrågan var alla fyra stora frågor för Miljöpartiet i valrörelsen och tongångarna var hårda. Det är föga troligt att partiet skulle acceptera att ge vika i alla frågor. Något mer än utredningar och expertgrupper måste de dock få igenom för att ha någon heder kvar när väljarna ska mötas igen 2018. Min fråga till Miljöpartiet i Stockholm är därför: Hur många fler monster tål ni att svälja innan makten blir för tung att bära?

Läs hela artikeln här
Bild: www.di.se, 19/2-15

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik