Hur bygger vi morgondagens Stockholm?

037Erik Slottner var i dag en av talarna på ett frukostseminarium av White. Ämnet för diskussionen var hur den unga politiska generationen ser på villkoren och förutsättningarna för morgondagens stadsbyggnadspolitik. Erik visade exempel på nybyggda områden som han tycker är estetiskt tilltalande och betonade just vikten av att bygga vackert och att ta stor hänsyn till vilken typ av arkitektur människor vill ha. Betydelsen av färg, form, gestaltning och att bygga varierat var några av de områden Erik tog upp.

Förutom Erik deltog Elina Åberg (MP), ledamot i kommunfullmäktige och ledamot av stadsbyggnadsnämnden i Stockholms stad och Henrik Nerlund (M), arkitekturhistoriker och ledamot av Stockholms skönhetsråd. Reflektioner av Ingela Lindh, VD i AB Stockholmshem och tidigare stadsbyggnadsdirektör, Stockholms stad.

Lösning på plats för Danderyds barnakut

Lättakuten vid Danderyds sjukhus kommer inte att stänga vid årsskiftet utan ge vård för barn tills den nya organisationen för akutsjukvården ä

Alliansen förstärker barnmorskemottagningarna i Stockholms län med 25 miljoner kronor

Stockholms läns landsting har beslutat att satsa på barnmorskemottagningarna och skjuter till 25 miljoner kronor extra. Pengarna kommer till mottagn