Inget OS i Stockholm

Bild Ewa Erik ny
Foto: Scharlotte Peppare

Ewa Samuelsson (KD) och Erik Slottner (KD), gruppledare respektive vice gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus, kommenterar förslaget om att Stockholm borde ansöka om vinter-OS.

–  OS är ett fantastiskt evenemang som innebär en stor möjlighet att visa upp värdstaden för omvärlden. Vi ville gå in med en positiv grundinställning till att Stockholm skulle kunna söka detta evenemang. Men tyvärr måste vi säga nej, eftersom vi inte är övertygade om att det går att genomföra arrangemanget utan att äventyra skattebetalarnas pengar. Dessutom riskerar vi att stå med idrottsanläggningar som inte kan nyttjas framöver, säger Ewa Samuelsson (KD) och Erik Slottner (KD).

–  Kristdemokraterna tar ansvar för Stockholms stads ekonomi. Att i nuläget ansöka om OS skulle vara att spekulera alltför mycket med skattebetalarnas pengar. De ekonomiska riskerna och oklarheterna är för stora och ingen kan garantera en snörik vinterperiod.

–  Det växande Stockholm har många andra stora utmaningar där pengarna gör bättre nytta.

Markus Nyman

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4