Kåkstäder är inte lösningen på fattigdom

Erik Slottner (KD)

Det är inte värdigt, humant eller generöst att tillåta framväxten av kåkstäder i Sverige. Om vi på allvar vill ge fattiga medmänniskor bättre möjligheter att bygga en framtid måste vi genomföra långsiktiga satsningar i hemländerna, däribland att göra det möjligt för barn att gå i skolan i hemlandet och därmed ha en chans att bryta den fattigdom och det utanförskap som tidigare generationer har upplevt.

Erik Slottner (KD), gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus, skriver i söndagens SvD (27/9) om framväxten av kåkstäder och att det måste bli enklare att genomföra avhysningar. Läs artikeln här

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting