KD på Pride Park

KD Pride

För tredje året i rad deltog Kristdemokraterna i Stockholms stad och län som utställare under Stockholm Pride festivalen. Som utställare på Stockholm Pride ställer vi oss bakom de grundläggande värderingar som Pride står för, nämligen att HBTQ-personer inte skall bli diskriminerade i samhället. Vi fick överlag ett väldigt positivt bemötande från festivalens besökare. Under festivalveckan värvade vi två nya medlemmar till partiet i vårt tält. Vi deltog även i debatter och radiosändningar under veckan där vi bland annat lyfte frågan om HBT-flyktingar och deras svårighet att få asyl i Sverige. Under veckan fick vi många frågor kring vad vi står i HBTQ frågor tillsammans med många andra politiska frågor.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde