KD på Pride Park

KD Pride

För tredje året i rad deltog Kristdemokraterna i Stockholms stad och län som utställare under Stockholm Pride festivalen. Som utställare på Stockholm Pride ställer vi oss bakom de grundläggande värderingar som Pride står för, nämligen att HBTQ-personer inte skall bli diskriminerade i samhället. Vi fick överlag ett väldigt positivt bemötande från festivalens besökare. Under festivalveckan värvade vi två nya medlemmar till partiet i vårt tält. Vi deltog även i debatter och radiosändningar under veckan där vi bland annat lyfte frågan om HBT-flyktingar och deras svårighet att få asyl i Sverige. Under veckan fick vi många frågor kring vad vi står i HBTQ frågor tillsammans med många andra politiska frågor.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,