KD startar Sveriges första breda podcast om trafik

Är man en loser om man åker pendeltåg? Kommer vi att åka bil i framtiden? Och hur ska bränslet bli miljövänligare? För att ge svar på de frågorna startar Kristdemokraterna i dag podcasten ”Trafik-Kalle” med trafikpolitikern Karl Henriksson som ciceron.

14 november 2016

– Vad jag har kunnat se finns det ingen podcast som med ett brett perspektiv tar upp trafiken i Sverige, trots att nästan alla av oss reser korta eller långa sträckor hela tiden. I den här podden tar vi upp och ger svar på aktuella frågor under lättsamma former, säger Karl Henriksson, som är ordförande för beredningen för trafikplanering i Stockholms läns landsting och gruppledare för Kristdemokraterna i landstingets trafiknämnd.

Syftet med podcasten är att bidra till ett samtal om trafikens utveckling. Kristdemokraterna har planer på att bjuda in gäster från branschföreträdare, organisationer och andra politiska partier. Man uppmanar också lyssnarna att berätta vilka frågor de vill ska tas upp i avsnitten.

– Vi kommer ofta att utgå från Stockholmstrafiken som jag jobbar med, men med en hel del utblickar mot resten av Sverige och världen. Fokus ligger hela tiden på att lära av de bästa och mest spännande för att få en bättre trafik, säger Karl Henriksson.

Lyssna på det första avsnittet av podcasten Trafik-Kalle på Itunes >>

Lyssna på det första avsnittet av podcasten Trafik-Kalle på Soundcloud >>

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde