KD startar Sveriges första breda podcast om trafik

Är man en loser om man åker pendeltåg? Kommer vi att åka bil i framtiden? Och hur ska bränslet bli miljövänligare? För att ge svar på de frågorna startar Kristdemokraterna i dag podcasten ”Trafik-Kalle” med trafikpolitikern Karl Henriksson som ciceron.

14 november 2016

– Vad jag har kunnat se finns det ingen podcast som med ett brett perspektiv tar upp trafiken i Sverige, trots att nästan alla av oss reser korta eller långa sträckor hela tiden. I den här podden tar vi upp och ger svar på aktuella frågor under lättsamma former, säger Karl Henriksson, som är ordförande för beredningen för trafikplanering i Stockholms läns landsting och gruppledare för Kristdemokraterna i landstingets trafiknämnd.

Syftet med podcasten är att bidra till ett samtal om trafikens utveckling. Kristdemokraterna har planer på att bjuda in gäster från branschföreträdare, organisationer och andra politiska partier. Man uppmanar också lyssnarna att berätta vilka frågor de vill ska tas upp i avsnitten.

– Vi kommer ofta att utgå från Stockholmstrafiken som jag jobbar med, men med en hel del utblickar mot resten av Sverige och världen. Fokus ligger hela tiden på att lära av de bästa och mest spännande för att få en bättre trafik, säger Karl Henriksson.

Lyssna på det första avsnittet av podcasten Trafik-Kalle på Itunes >>

Lyssna på det första avsnittet av podcasten Trafik-Kalle på Soundcloud >>

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik ell