KD startar Sveriges första breda podcast om trafik

Är man en loser om man åker pendeltåg? Kommer vi att åka bil i framtiden? Och hur ska bränslet bli miljövänligare? För att ge svar på de frågorna startar Kristdemokraterna i dag podcasten ”Trafik-Kalle” med trafikpolitikern Karl Henriksson som ciceron.

14 november 2016

– Vad jag har kunnat se finns det ingen podcast som med ett brett perspektiv tar upp trafiken i Sverige, trots att nästan alla av oss reser korta eller långa sträckor hela tiden. I den här podden tar vi upp och ger svar på aktuella frågor under lättsamma former, säger Karl Henriksson, som är ordförande för beredningen för trafikplanering i Stockholms läns landsting och gruppledare för Kristdemokraterna i landstingets trafiknämnd.

Syftet med podcasten är att bidra till ett samtal om trafikens utveckling. Kristdemokraterna har planer på att bjuda in gäster från branschföreträdare, organisationer och andra politiska partier. Man uppmanar också lyssnarna att berätta vilka frågor de vill ska tas upp i avsnitten.

– Vi kommer ofta att utgå från Stockholmstrafiken som jag jobbar med, men med en hel del utblickar mot resten av Sverige och världen. Fokus ligger hela tiden på att lära av de bästa och mest spännande för att få en bättre trafik, säger Karl Henriksson.

Lyssna på det första avsnittet av podcasten Trafik-Kalle på Itunes >>

Lyssna på det första avsnittet av podcasten Trafik-Kalle på Soundcloud >>

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4