KD vill satsa på Fashion Week Stockholm

Idag startar Fashion Week Stockholm, norra Europas ledande modevecka. Två gånger per år visar Sveriges mest intressanta designers och varumärken upp sina kommande kollektioner för pressen, modebranschen och stilbildande personer, från hela världen. Erik Slottner (KD), Kristdemokraternas gruppledare i Stockholms stadshus, vill att staden ska göra mer för att modeveckan ska lyfta till nya höjder.

– Fashion Week Stockholm är ett fantastiskt evenemang som lyfter fram svenska företag, varumärken och designers på ett sätt som stärker Stockholms varumärke. Han menar dock att Stockholm skulle kunna bli ännu bättre på att marknadsföra sig genom ett närmare samarbete med modeveckan, menar Erik Slottner.

– När de mest framträdande svenska varumärkena och modepersonligheterna visar upp sig för omvärlden, borde Stockholm ta initiativet och också erbjuda plats i de mest framträdande byggnaderna och på de mest spektakulära platserna, säger Erik Slottner.

– Varför inte en modevisning i Stockholms stadshus, i Blå hallen eller Gyllene salen? Eller varför inte genomföra en show vid Kungliga slottet, på inre borggården eller vid Logården med utsikt mot Skeppsbron? Vi kristdemokrater är övertygade om att ett strategiskt och ännu närmare samarbete skulle kunna stärka Stockholms varumärke och locka ännu fler internationella besökare till vår stad, avslutar Erik Slottner.

Vi tar oron från läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på stort allvar

I dag skriver 32 läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på Svenska Dagbladets debattsida om brist på vårdplatser och arbetsmiljö. Situationen de

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär