KD vill satsa på Fashion Week Stockholm

Idag startar Fashion Week Stockholm, norra Europas ledande modevecka. Två gånger per år visar Sveriges mest intressanta designers och varumärken upp sina kommande kollektioner för pressen, modebranschen och stilbildande personer, från hela världen. Erik Slottner (KD), Kristdemokraternas gruppledare i Stockholms stadshus, vill att staden ska göra mer för att modeveckan ska lyfta till nya höjder.

– Fashion Week Stockholm är ett fantastiskt evenemang som lyfter fram svenska företag, varumärken och designers på ett sätt som stärker Stockholms varumärke. Han menar dock att Stockholm skulle kunna bli ännu bättre på att marknadsföra sig genom ett närmare samarbete med modeveckan, menar Erik Slottner.

– När de mest framträdande svenska varumärkena och modepersonligheterna visar upp sig för omvärlden, borde Stockholm ta initiativet och också erbjuda plats i de mest framträdande byggnaderna och på de mest spektakulära platserna, säger Erik Slottner.

– Varför inte en modevisning i Stockholms stadshus, i Blå hallen eller Gyllene salen? Eller varför inte genomföra en show vid Kungliga slottet, på inre borggården eller vid Logården med utsikt mot Skeppsbron? Vi kristdemokrater är övertygade om att ett strategiskt och ännu närmare samarbete skulle kunna stärka Stockholms varumärke och locka ännu fler internationella besökare till vår stad, avslutar Erik Slottner.

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik ell

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik