KF-debatt om tvärbanan och Sergels torg

I kommunfullmäktige igår ställde jag två frågor till majoriteten. Jag och Daniel Helldén (MP) debatterade om Miljöpartiets planer på att lägga ner Bromma flygplats kommer att försena bygget av tvärbanans norra gren. Roger Mogert (MP) fick svara på visionerna för Sergels torgs framtid, där jag lyfte behovet av att utveckla platsen och att i samråd med lämpliga aktörer, såsom City i Samverkan, göra Sergels torg till en mer attraktiv mötesplats.

Bland beslutsärendena blev det bland annat debatt om Grimsta IP, där Micke Valier (KD) uttrckte kritik mot att upprustningens kostnader har ökat med elva miljoner. DN sammanfattar KF-sammanträdet här

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik ell

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”