KF-debatt om tvärbanan och Sergels torg

I kommunfullmäktige igår ställde jag två frågor till majoriteten. Jag och Daniel Helldén (MP) debatterade om Miljöpartiets planer på att lägga ner Bromma flygplats kommer att försena bygget av tvärbanans norra gren. Roger Mogert (MP) fick svara på visionerna för Sergels torgs framtid, där jag lyfte behovet av att utveckla platsen och att i samråd med lämpliga aktörer, såsom City i Samverkan, göra Sergels torg till en mer attraktiv mötesplats.

Bland beslutsärendena blev det bland annat debatt om Grimsta IP, där Micke Valier (KD) uttrckte kritik mot att upprustningens kostnader har ökat med elva miljoner. DN sammanfattar KF-sammanträdet här

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde