Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker politisk sekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik eller uppsöker vården. Kristdemokraterna ingår i den styrande Alliansen och vi söker dig som vill arbeta som politisk sekreterare med huvudfokus på sjukvård. Som politisk sekreterare ansvarar du för kontakter med landstingsgruppens politiker och förhandlingar med andra partier. Det innefattar också att sätta sig in i handlingar och genomföra omvärldsbevakning.

Som medarbetare på kansliet ingår ibland resor i tjänsten och tempot är emellanåt högt med oregelbundna arbetstider. Vi vill att du som söker tjänsten har universitetsutbildning eller motsvarande inom relevant område. Du bör även ha erfarenheter från politiska organisationer eller annan relevant arbetslivserfarenhet, samt ha god kunskap om politik och kunna göra politiska bedömningar. Vi värderar förmåga att tänka kreativt, ta ansvar och ta egna initiativ. Mycket god kommunikativ förmåga är ett absolut krav. Social kompetens är viktiga egenskaper, liksom goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift, även på engelska. Vi tror att du är målinriktad och driven, har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Du behöver kunna hantera stress och ha förmågan att fatta beslut under tidspress. Vi vill att du har kunskaper om Kristdemokraterna och partiets ideologi. Det är viktigt att du delar partiets värderingar, men medlemskap är inget krav.

Har du frågor om tjänsten kontakta Ella Bohlin på ella@kristdemokraterna.se eller David Winks på david.winks@kristdemokraterna.se eller 070-737 41 86. Skicka ansökan till Ella Bohlin senast 15 september 2016. Ansökan ska innehålla ett personligt brev, 3 referenser med kontaktuppgifter samt ett komplett CV.

Vi tillämpar individuell lönesättning och kollektivavtal enligt avtal 98.

Önskat tillträde sker efter överenskommelse.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde