Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik eller uppsöker vården. Kristdemokraterna ingår i den styrande Alliansen och vi söker dig som vill arbeta som pressekreterare med ansvar för att föra ut vår politik kring trafik, regionplanering, sjukvård och kulturfrågor.

Som pressekreterare ansvarar du för kontakter med media i första hand men också med landstingsgruppens politiker för att stödja dem i kommunikativt arbete. Du kommer ansvara för nyhetsbrev och genomföra omvärldsbevakning. Arbetet innefattar också att sätta sig in i handlingar och protokoll.

Som medarbetare på kansliet ingår ibland resor i tjänsten och tempot är emellanåt högt med oregelbundna arbetstider. Vi vill att du som söker tjänsten har universitetsutbildning eller motsvarande inom relevant område. Du bör även ha erfarenheter från politiska organisationer eller annan relevant arbetslivserfarenhet, samt ha god kunskap om politik och kunna göra politiska bedömningar och analyser.

Vi värderar förmåga att tänka kreativt, ta ansvar och ta egna initiativ. Mycket god kommunikativ förmåga är ett absolut krav. Social kompetens är viktiga egenskaper, liksom goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift, även på engelska. Vi tror att du är målinriktad och driven, har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Du behöver kunna hantera stress och ha förmågan att fatta beslut under tidspress.

Vi vill att du har kunskaper om Kristdemokraterna och partiets ideologi. Det är viktigt att du delar partiets värderingar, men medlemskap är inget krav.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Ella Bohlin på ella@kristdemokraterna.se eller David Winks på david.winks@kristdemokraterna.se eller 070-737 41 86.

Skicka ansökan till Ella Bohlin senast 15 augusti. Ansökan ska innehålla ett personligt brev, tre referenser med kontaktuppgifter samt ett komplett CV. Vi tillämpar individuell lönesättning och kollektivavtal enligt avtal 98. Önskat tillträde sker efter överenskommelse men gärna under september månad.

Ekerölinjen ännu en pendelbåtssuccé

Den nya pendelbåten mellan Ekerö och Stockholms city är en framgång och blir permanent, med dubbelt så hög kapacitet i rusningstid. Utvecklingen

End of the road? Miljarder saknas för Tvärförbindelse Södertörn

"Det här är illa, riktigt illa", säger Karl Henriksson (KD), angående att 5,6 miljarder kronor saknas för att bygga Tvärförbindelse Södertör