Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik eller uppsöker vården. Kristdemokraterna ingår i den styrande Alliansen och vi söker dig som vill arbeta som pressekreterare med ansvar för att föra ut vår politik kring trafik, regionplanering, sjukvård och kulturfrågor.

Som pressekreterare ansvarar du för kontakter med media i första hand men också med landstingsgruppens politiker för att stödja dem i kommunikativt arbete. Du kommer ansvara för nyhetsbrev och genomföra omvärldsbevakning. Arbetet innefattar också att sätta sig in i handlingar och protokoll.

Som medarbetare på kansliet ingår ibland resor i tjänsten och tempot är emellanåt högt med oregelbundna arbetstider. Vi vill att du som söker tjänsten har universitetsutbildning eller motsvarande inom relevant område. Du bör även ha erfarenheter från politiska organisationer eller annan relevant arbetslivserfarenhet, samt ha god kunskap om politik och kunna göra politiska bedömningar och analyser.

Vi värderar förmåga att tänka kreativt, ta ansvar och ta egna initiativ. Mycket god kommunikativ förmåga är ett absolut krav. Social kompetens är viktiga egenskaper, liksom goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift, även på engelska. Vi tror att du är målinriktad och driven, har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Du behöver kunna hantera stress och ha förmågan att fatta beslut under tidspress.

Vi vill att du har kunskaper om Kristdemokraterna och partiets ideologi. Det är viktigt att du delar partiets värderingar, men medlemskap är inget krav.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Ella Bohlin på ella@kristdemokraterna.se eller David Winks på david.winks@kristdemokraterna.se eller 070-737 41 86.

Skicka ansökan till Ella Bohlin senast 15 augusti. Ansökan ska innehålla ett personligt brev, tre referenser med kontaktuppgifter samt ett komplett CV. Vi tillämpar individuell lönesättning och kollektivavtal enligt avtal 98. Önskat tillträde sker efter överenskommelse men gärna under september månad.

Skola för barn med allergi får pris

Astma- och allergiskolan på Sachsska barn- och ungdomssjukhuset får Bemötandepriset från Stockholms läns landsting 2017. Teamets stöd till barn

Våga fråga om våld i nära relationer!

Att bli slagen av den du älskar. Att bli psykiskt misshandlad av den du lever med. Att bli hotad av en familjemedlem. Att tvingas uppsöka vård för

Nu inför vi alkolås på SL:s stationer

De stationer där förarna kliver av och på SL:s tåg ska få alkolås. Det gör att låsen blir billigare att installera och kan införas snabbare i

Stockholm inför vårdval för sexmottagningar

Den som behöver hjälp som rör sexualitet, sex och samlevnad eller könssjukdomar ska nu kunna välja vårdgivare genom vårdval i Stockholms län.

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040

Framtidens hälso- och sjukvård kräver långsiktig planering. Alliansen vill ta ansvar för framtidens utmaningar och tillsätter därför en långt