Kristdemokraterna kritiserar utredning om pendelbåtar till Ekerö

I dag försvarar Karl Henriksson (KD), trafikpolitiker i landstinget, i Mälaröarnas nyheter planerna på att göra det möjligt för boende i Ekerö att pendla med båt till centrala Stockholm. Den utredning som landstingets trafikförvaltning har gjort över möjliga pendelbåtslinjer och som dömer ut samhällsnyttan med att utnyttja Stockholms läns vattenmassor för kollektivtrafik har en del brister.

– Siffrorna bygger bland annat på antaganden om långsamma fartyg som endast går i tio till tolv knop. Detta har medfört att det går långsammare för resenärerna att åka båt än att åka buss och tunnelbana, säger Karl Henriksson till Mälaröarnas nyheter.

Hela artikeln finns att läsa på Mälaröarnas nyheters webbsida.

Mälaröarnas nyheter intervjuar Karl Henriksson (KD) om pendelbåtar.

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny

Stockholm först med fokusrapport för den dolda kvinnosjukdomen lipödem

Alliansen i Stockholms läns landsting uppmärksammar situationen för kvinnor som drabbas av den kroniska och ofta smärtsamma sjukdomen lipödem. De