Kristdemokraternas valrörelse i Stockholm är igång!

Göran Hägglund (KD) talar vid Kristdemokraternas valupptakt på Hötorget i Stockholm.

I dag invigde Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund valstugan vid Sergels torg och medverkade vid partiets valupptakt på Hötorget. Kristdemokraterna är redo att prata politik med väljare.

Ella Bohlin och Erik Slottner är några av de politiker som finns i valstugan. Ella Bohlin är Kristdemokraternas toppkandidat till landstinget och Erik Slottner är toppkandidat till Stockholms stadshus.

Ella Bohlin och Erik Slottner (KD) vid valstugan vid Sergels torg.

Ella Bohlin frågas ut av Kristdemokraternas partisekreterare Acko Ankarberg Johansson om vad hon vill driva som sjukvårdspolitiker. Att låta århundradets sjukvårdsreform börja i Stockholm, förbättra personalsituationen i förlossningsvården och införa äldrevårdscentraler är några av Ella Bohlins fokusområden.

Ella Bohlin (KD) frågas ut av partisekreterare Acko Ankarberg Johansson.

Göran Hägglund, toppkandidat i Stockholm till riksdagen, Caroline Szyber, Stockholms stads toppnamn till riksdagen, Ella Bohlin, toppkandidat till landstinget i Stockholm och Erik Slottner, toppkandidat till Stockholms stadshus. Alla är de laddade för att vinna valet för Kristdemokraterna.

Göran Hägglund, Caroline Szyber, Ella Bohlin och Erik Slottner (KD) vid valupptakt på Hötorget.

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4