Kristdemokraternas valrörelse i Stockholm är igång!

Göran Hägglund (KD) talar vid Kristdemokraternas valupptakt på Hötorget i Stockholm.

I dag invigde Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund valstugan vid Sergels torg och medverkade vid partiets valupptakt på Hötorget. Kristdemokraterna är redo att prata politik med väljare.

Ella Bohlin och Erik Slottner är några av de politiker som finns i valstugan. Ella Bohlin är Kristdemokraternas toppkandidat till landstinget och Erik Slottner är toppkandidat till Stockholms stadshus.

Ella Bohlin och Erik Slottner (KD) vid valstugan vid Sergels torg.

Ella Bohlin frågas ut av Kristdemokraternas partisekreterare Acko Ankarberg Johansson om vad hon vill driva som sjukvårdspolitiker. Att låta århundradets sjukvårdsreform börja i Stockholm, förbättra personalsituationen i förlossningsvården och införa äldrevårdscentraler är några av Ella Bohlins fokusområden.

Ella Bohlin (KD) frågas ut av partisekreterare Acko Ankarberg Johansson.

Göran Hägglund, toppkandidat i Stockholm till riksdagen, Caroline Szyber, Stockholms stads toppnamn till riksdagen, Ella Bohlin, toppkandidat till landstinget i Stockholm och Erik Slottner, toppkandidat till Stockholms stadshus. Alla är de laddade för att vinna valet för Kristdemokraterna.

Göran Hägglund, Caroline Szyber, Ella Bohlin och Erik Slottner (KD) vid valupptakt på Hötorget.

Ekerölinjen ännu en pendelbåtssuccé

Den nya pendelbåten mellan Ekerö och Stockholms city är en framgång och blir permanent, med dubbelt så hög kapacitet i rusningstid. Utvecklingen

End of the road? Miljarder saknas för Tvärförbindelse Södertörn

"Det här är illa, riktigt illa", säger Karl Henriksson (KD), angående att 5,6 miljarder kronor saknas för att bygga Tvärförbindelse Södertör