Kvalitetscallcenter-tjänster till färdtjänstverksamheten

– Idag fattades beslutet att kvalitetsupphandla callcenter-tjänsten för färdtjänsten i Stockholm. Avtal med leverantörer som inte lever upp till SL: s kvalitetskrav skall enkelt och snabbt kunna sägas upp, vilket även gäller om medarbetarnas kunskaper i svenska motsvarar avtalskraven säger Karl Henriksson, Kristdemokraterna, ordförande i Trafiknämndens färdtjänst- och tillgänglighetsberedning.

– Det är viktigt att upphandlingen tillgodoser resenärernas behov och förväntningar på callcenter-tjänsten. Andelen nöjda resenärer inom färdtjänsttransporter med taxibilar har legat konstant högt, mellan 93 – 94 procent under Alliansåren. Det är angeläget att bibehålla och utveckla denna nivå genom att upphandla på ett sätt som driver mot högre kvalitet inom callcenter-tjänster, bland annat när det gäller lokalkännedom inom Stockholms län avslutar Karl Henriksson.

För mer information:
Karl Henriksson
Gruppledare, Trafiknämnden
Telefon: 070 – 377 58 80

Robertho Settergren
Landstingsrådssekreterare
Telefon: 070 – 737 41 51

Kommentar angående problem i journalsystem för BB

Journalsystemet Obstretrix används för att överföra den gravida kvinnans och fostrets journaler från mödravården till förlossningsavdelningen.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,