Kvalitetscallcenter-tjänster till färdtjänstverksamheten

– Idag fattades beslutet att kvalitetsupphandla callcenter-tjänsten för färdtjänsten i Stockholm. Avtal med leverantörer som inte lever upp till SL: s kvalitetskrav skall enkelt och snabbt kunna sägas upp, vilket även gäller om medarbetarnas kunskaper i svenska motsvarar avtalskraven säger Karl Henriksson, Kristdemokraterna, ordförande i Trafiknämndens färdtjänst- och tillgänglighetsberedning.

– Det är viktigt att upphandlingen tillgodoser resenärernas behov och förväntningar på callcenter-tjänsten. Andelen nöjda resenärer inom färdtjänsttransporter med taxibilar har legat konstant högt, mellan 93 – 94 procent under Alliansåren. Det är angeläget att bibehålla och utveckla denna nivå genom att upphandla på ett sätt som driver mot högre kvalitet inom callcenter-tjänster, bland annat när det gäller lokalkännedom inom Stockholms län avslutar Karl Henriksson.

För mer information:
Karl Henriksson
Gruppledare, Trafiknämnden
Telefon: 070 – 377 58 80

Robertho Settergren
Landstingsrådssekreterare
Telefon: 070 – 737 41 51

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde