Lys upp Stockholm!

Erik Slottner (KD)

Pressmeddelande, Kristdemokraterna i Stockholms stadshus

Kristdemokraterna har varit drivande i att få fram ett ljusprogram för Stockholms stad samt att vitmåla viadukter och annan betongkonstruktion. Den nya majoritetens budgetförslag för 2015 sänker ambitionerna och minskar anslagen för ljusprogrammet med två miljoner kronor och nämner inte vitmålningen överhuvudtaget.

– Kristdemokraterna vill att Stockholms broar, öppna platser, parker och offentliga byggnader är upplysta, inte minst under de mörka månaderna. Det bidrar till ökad trivsel och säkerhet. Vi satsar därmed två miljoner mer än majoriteten på detta i vårt budgetförslag för 2015, säger Erik Slottner (KD), gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus.

Kristdemokraterna initierade under föregående mandatperiod även en satsning på att vitmåla viadukter, i syfte att skapa vackrare, tryggare och mer trivsamma stadsmiljöer.

– Satsningen på att vitmåla gråa tråkiga viadukter och passager har påbörjats men är långt ifrån klar. Kristdemokraterna föreslår därför att ytterligare fem miljoner kronor satsas för detta ändamål, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting