Melodifestival i Väsby!

Ewa talar
Foto: Scharlotte Peppare

I morgon lördag 8/2 arrangeras Väsby Melodifestival för personer med funktionsnedsättning för fjärde året i rad. På plats finns 14 artister från hela landet, levande orkester och en namnkunnig jury.

Förutom vinsten kommer vinnaren att representera Sverige i den internationella tävlingen som äger rum den 2 maj.

Ewa Samuelsson (KD), bitr. Socialborgarråd med ansvar för tillgänglighets- och funktionshinderfrågor, kommer att vara på plats i Upplands Väsby för att följa finalen.

− Det är väldigt roligt att melodifestivalen har växt i omfattning och lockar allt fler artister och en stor publik. Det är viktigt att kulturlivet är öppet och tillgängligt för alla, även för personer med funktionsnedsättning. Min vision är att finalen på sikt ska kunna äga rum i Globen eller i någon annan stor arena i länet, säger Ewa Samuelsson (KD).

I finalen representeras Stockholms stad av Viktoria Valverde och Christian Löfgren. Dessa artister vann Stockholms stads deltävling, som ägde rum på Stockholms stadsteater den 30 september 2013.

Juryn består av Pär Johansson, verksamhetsledare för Glada Hudikteatern, sångerskan Ankie Bagger som har egen schlagererfarenhet samt Johanna Bergsten som är projektledare för FUB:s internationella projekt Come Together.

Konferencierer är Fredrik Berling, känd från SVT:s Bolibompa, Hjärnkontoret och Lilla Sportspegeln, samt Tommy Fagerberg.

Presskontakt, Ewa Samuelsson (KD):
Markus Nyman

Övrigt:
Melodifestivalen äger rum lördag 8/2 klockan 18.30 i mässhallen på Scandic Infra City i Upplands Väsby.

Det är möjligt att se melodifestivalen live på nätet på http://www.upplandsvasby.se/

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik ell

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”