Michael Stjernstöm om spårvagn i DN idag

I dagarna släpptes den strategi som föreslås av SL för Stockholm innerstads kollektivtrafik. Först ska strategin ut på remiss men om planerna går igenom i sin nuvarande form kommer Stockholm att i framtiden bli en spårvägsstad. Michael Stjernström, gruppledare för Kristdemokraterna i trafiknämnden är positiv till förslaget och uttalar sig idag om satsningarna på spårvägar. Läs artikeln här

Fler städer väljer spårvagn
ANDERS FORSSTRÖM
Dagens Nyheter
2 Sep 2011

2030 kan Stockholm vara en riktig spårvagnsstad där i stort sett samtliga blå stombusslinjer ska ersättas av spårvagnar. Oppositionen rasar mot den dyra satsningen och i går gick forskare på KTH till attack på DN Debatt och hävdade att bussar med egna…read more…

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde